Sunday 11 August 2013

Raya , Raya and Raya ...

Alhamdulillah...raya tahun ni best sangat2..syukran,makin meriah dari tahun2 yg lepas punya raya .. but bila aku muhasabah diri balik,aku rasa dari hari ke hari amal ibadat aku makin berkurang dn aku byk habiskn masa dgn laman sosial ni..online facebook,twitter,blogger,layan wechat,kakaotalk bagai...haihhhh..papa,mama and whole of my family mengharapkn yg terbaik dari aku utk dptkn keputusn yg cemerlang tapi aku ???? Hmmmm )':
   Dan bila aku baca blog kawan aku tuu,masa terlalu singkat tanda2 dekatnya hari kiamat dgn kita..ye,betul..serious talk,aku tk percaya yg sekarang dh syawal and dh pun seminggu berlalu kita bercuti..kenapa waktu dikatakn semakin singkat? Apabila amal ibadat kita makin berkurangan kpd Allah dn kita sebagai manusia leka dengan perkara duniawi..Astaghfirullahalazim....Subhannallah...Aku,kau dn korg sume kene blajar muhasabah balik,jgn rasakn kita ni terlalu baik sedangkn diri kita ni terlalu byk kesilapan,kesalahan dn dosa yg kita tk pernah sedar..jd,aku cuma harap yg aku dpt perbaiki kelemahn aku ni,mujahiddah melawan hawa nafsu aku ni dn cuba memperbanyakkan istiqamah ..
    tinggal seminggu jek bercuti dn aku harap aku dpt gunakn cuti seminggu ni utk belajar apa yg patut..cukuplah kegagalan yg sering aku alami itu menjadi mimpi buruk aku dn tidak menjadi realiti sebenar dlm hidup aku..kalau kawan2 aku boleh berjaya,kenapa tidak aku ??
  So,Selamat hari Raya korang and be happy... good luck jgk exam ujian 2 nanti..Wish u All the best ♥♥♥

No comments:

Post a Comment