Tuesday 6 August 2013

Ramadhan and then Raya pulakkk

Assalammualaikum..
Fuhhh,sekian lama tdk mengupdates blog ni akhirnye berkesempatan jugak utk mengupdates..hah,hari ni last puasa ,kira2 esok raya tak ? InsyaAllah,esok raya..belum dengar lgy pemgumuman raya dh ckp raya ..haduuuiiiiiiyaaiii..hmm,entahlah..serious talk,bagi aku ramdhan kali ni tak best mcm ramdhan yg tahun lepas .. sebab apa? Sebab family aku selalu berbuka puasa kat luar..kalau dulu, selalu buka puasa kt rumah tapi sekrang.... ))': sedih tu memang lh sedih dn yg buat aku sedih dlm bln Ramadhan ni,amal ibadat aku..Astaghfirullahalazim...sungguh,amal ibadat aku tersangatlh sedikit dan aku malu pada orang2 yg berlumba-lumba utk memperbanyakkan amal ibadat di bln ramadhan ni sedangkan aku ??? Ya Allah )))': ... Sedih  tu memanglh sedih  tapi nak buat macamne..aku harap aku dpt jumpa bulan Ramadhan ni pd tahun hadapan..amin...hah,satu kejutan yg tk pernah aku sangka ialah saat aku dpt tawaran ke Sbp Sultan Iskandar, Jemaluang johor..haha,mcm tk percayakan...dah bulan 8 tp still dpt tawarn lgy..aku trima atau tak?? Hmmm,terima lah pulakkk..takkan mungkin aku nk terima,byk tanggingjawab yg aku harus laksanakn di sekolah usman awang ni..lagypun,aku dh dpt biasakn diri kt skolh ni dn mula bergaul dgn budak2 cina utk dijdkn kawan aku..bak kata Fikri,"kat mana pun kita belajar,yang penting usaha kene ada dn niat kena betul". Haha..sokong sokong..lgypun,aku suke sgt skolh usman awang ni,setiap hari ada jek kelas tambhn percuma utk aku dn aku pun dh buat study group dgn fikri dn firdaus..Alhamdulillah..so,okaylh.tkde rase menyesal langsung (^_^)
   Raya kali ni aku nak sangat2 gathering together dgn kawan2 baik aku yg dh pindah sekolah sume tu..sungguh,aku rindu sgt2 diorg.tak sabar nk beraya dengan diorh dn yg buat aku rasa tak sabar sgt bila time hari raya jek,family aku mesti akn masak besar-besaran mcm ada kenduri pulak xD ..best sangat..banyak lauk rn yg paling penting,ada duit raya lh..haha,materialistik lh aku nii xP okaylah,penat menaip ni.so,aku nk ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada semua kawan2 yg mengenali aku.aku jugak nk menyusun sepuluh jari memohon maaf atas kesalahan,kekasaran bhs, serta kesilapan yg tk disengajakan kat korg sume..Selamat Hari Raya,Hari untuk kita bersuka ria.. yeahhhhhh... (^_^) excited lah pulak aku ni -.-  heehee

No comments:

Post a Comment